چگونه دستور زبان خود را بهتر کنیم؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اگر زبان انگلیسی به مشابه خانه ای باشد و کلمات آجرهای این خانه، پس، بی شک دستور زبان نقش سازه و سیمانی را ایفا می کند که آجرها را کنار هم نگه می دارد و به کل خانه شکل می دهد.

چنانچه تصور می کنید که باید دانش خود از دستور زبان را بهبود بخشید، نکات زیر ممکن است کمک قابل ملاحظه ای به شما کند:

  1. برای تقویت دستور زبان خود لازم است که کتاب های درسی دستور زبان را مطالعه کنید. این یکی از بهترین راه ها برای آشنا شدن با نکات گرامری به شیوه ای علمی است. کتاب های معتبر بی شماری در حوزه دستور زبان انگلیسی موجود می باشند مانند خلاصه دستور زبان انگلیسی 1  ، مقصود خود را منتقل کنید2 ، کاربرد عملی زبان انگلیسی 3 ، درک و استفاده دستور زبان انگلیسی4 ، دستور زبان ضروری کاربردی5 ، اشتباهات رایج در زبان انگلیسی6 و غیره .
  2. بر خلاف واژگان، نکات دستور زبانی  محدود می باشند. بنابراین، چنانچه هر روز تعداد کمی از این نکات را فرا بگیرید قادر خواهید بود دانش خود از دستور زبان را تا حد قابل ملاحظه ای ( اگر نگوییم تا حد کامل) در زمانی اندک افزایش دهید.
  3. همچنین باید با دیدگاه منتقدانه تر و به صورت فشرده تری بخوانید. به عبارت دقیق تر، در زمان خواندن، آماده باشید تا برخی از کلمات خاص ، عبارات و نکات دستور زبانی را پر رنگ کرده یا زیر آنها خط بکشید تا سطح آگاهی خود را افزایش دهید.
  4. نوشتن خاطرات شخصی نیز می تواند  به شما را در تقویت تسلط خود از دستور زبان کمک شایان توجهی کند. در این روش، سعی کنید از نکات دستور زبانی که به تازگی آموخته اید در نوشتار خود بهره جویید.
  5. تکنیک مفید دیگر برای تقویت دستور زبان انگلیسی شما، تکنیک تاویل می باشد. وقتی متنی را تاویل می کنید در واقع سعی می کنید که آن  متن را با حفظ معنی به صورتی متفاوت بازنویسی کنید.
  6. اگر شما یک دانش آموز متوسط یا بالاتر هستید، ممکن است بخواهید تجربه تدریس دستور زبان انگلیسی را به دانش آموزان مبتدی  را کسب کنید.  به خاطر داشته باشید شما می توانید با آموزش دستور زبان انگلیسی، یادگیری خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.
  7. چنانچه چند دوست زبان آموز داشته باشید ، می توانید مقالاتی در مورد موضوعات از پیش تعیین شده با تعداد کلمات محدود بنویسید. متعاقبا، شما می توانید مقالات خود را با یکدیگر مبادله کنید و همچنین مقالات دوستانتان را خوانده و ارزیابی کنید. با این کار نه تنها قادر خواهید بود مقالات دوستان خود را ارزیابی کنید، بلکه مقالات شما نیز توسط دوستانتان ارزیابی خواهد شد. این تکنیک "ارزیابی همتایان" نام دارد.
  8. به یاد داشته باشید دستور زبان مبتنی بر قواعد است. بنابراین، به نحوی، طبیعتی همچون ریاضیات دارد. در نتیجه، زمان زیادی بر روی دستور زبان بی آنکه به خود استراحت دهید سپری نکنید چرا که خسته خواهید شد.
  9. راهکار مناسب دیگر، داشتن دفترچه ای  مخصوص دستور زبان است. می توانید تاریخچه ای از نکات دستوری که هر روز آموخته اید را ثبت کرده و همزمان بر روی نوشتار خود تمرین کنید.

___________________________

  1English Grammar Digest
  2Communicate What You Mean
  3Practical English Usage
  4Understanding and Using English Grammar
  5Essential Grammar in Use
  6Common Mistakes in English