یادگیری زبان انگلیسی در خواب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

سلام وقت بخیر

میخواستم کمی در خصوص آموزش زبان انگلیسی در خواب توضیح بدین آیا چنین چیزی امکان داره یا الکی وقت خودم رو تلف نکنم.

امیدوارم زود پاسخ بدین.

تشکر

سلام، پاسخ کوتاه اینه که وقت خودت رو تلف نکن و یادگیری زبان رو از روش صحیح انجام بده.

یکسری تحقیقات در مورد سوال شما شده که در پایین همین پست شما رو از جزئیاتش آگاه میکنم...

موفق باشی

سلام،

برای یادگیری اولین اتفاقی که باید بیافتد این است که درون داد ها وارد حافظه کوتاه مدت ما شود و تنها راه انتقال داده ها از حافظه حسی به حافظه کوتاه مدت توجه کردن به داده ها است. این در حالی است که هنگام خواب عمل توجه کردن صورت نمی گیرد پس با توجه به پژوهش های حال حاضر یادگیری در خواب ممکن نیست. 

سلام 

یادگیری در خواب در واقع برگرفته از رویکرد های انسان مدارانه در آموزش است که در آن علاوه بر توجه به انسان به عنوان موجود متفکر به ابعاد انسانی و احساسی او نیز می پردازد. بر این اساس گفته می شود که چنانچه زبان آموز به آرامش روحی و روانی برسد فرایند یادگیری بهبود پیدا می کند. از طرفی به اعتقاد آنها توجه به بعد نیمه خودآگاه و غیرخودآگاه درانسان می تواند بر فرایند یادگیری تاثیر عمده ای بگذارد. بهترین شرایط برای رسیدن به هر دو حالت خواب می باشد که فرد را درشرایطی بدون اضطراب و نگرانی از یادگیری زبان قرار می دهد و انسان در مناسب ترین وضعیت برای یادگیری کیفی است. بر همین اساس روش های آموزشی زبان همانند silent Way  و (Neurolinguistic Programming (NLP را پیشنهاد کرده اند. البته با پیشرفت علم و تغییر رویکر در آموزش از رویکرد های انسان مدارانه به طرف رویکرد های ارتباطی و تعاملی در دهه های اخیر بیشتر بر آموزش بر پایه تعامل فراگیر با افراد موجود در محیط (همتایان، معلمان، و والدین) تاکید می شود و دیگر توجهی به این مدل آموزشی که به دهه 60 و 70 میلادی بر می گردد نمی شود. امروزه رویکرد غالب در آموزش رویکرد فرهنگی اجتماعی ویگوتسکی است که به جای توجه به ابعاد فکری-حسی برای یادگیری به افزایش تعامل با افراد در محیط های واقعی یا شبه واقعی تاکید دارند. حالا دیگر شرایط ایده آل برای یادگیری خواب نیست بلکه حضور در میان دیگر فراگیران و تمرین زبان در محیط واقعی است. 

امیدوارم مفید باشد.

سلام

تشکر از شما که در این خصوص پاسخ دادید تقریباً یک راهنمایی مختصر و در عین حال جامع بود.

سلام خسته نباشید من خیلی دوست دارم انگلیسی رو یاد بگیرم اما بعد از یه مدتی حال و حوصله خوندشو ندارم و ازش زده میشم میشه راهنماییم کنین